POZOR - mrazivé teploty, nutno objednávat výhřevné sáčky viz zde

Tipy a triky

V životě Broukárny i ve službách našeho přepravce, České pošty, se dají vypozorovat pravidelné zákonitosti, které by bylo škoda nevyužít ve společný prospěch vás zákazníků, i nás pracovníků Broukárny. Následující rady ale neberte jako nutnosti, které musíte v našem e-shopu dodržovat, jsou to jen doporučení, jež mohou pomoci zoptimalizovat proces, kterým se dostává objednaný živý krmný hmyz z našeho chovu až do vašich rukou.

Zde vám tedy přinášíme několik užitečných tipů a triků pro nákupy na našem e-shopu:

  • Pondělky jsou nejvíce hektické dny jak u nás v Broukárně, tak na České poště. My i pošta vyřizujeme v pondělí mnohem větší počet objednávek, než je tomu v ostatních dnech v týdnu a zatímco my pondělní nápory zvládáme pravidelným posílením naší kapacity, pošta občas nedokáže doručovat část pondělních zásilek hned druhý den, jak by správně měla. Proto je ideální objednávat živý hmyz v čase od pondělního poledne do středečního poledne - vaši objednávku zabalíme v úterý nebo ve středu (podle toho, kdy uděláte vaši objednávku) a odpoledne ten den ji předáme poště, která už má pravidelný pondělní nápor za sebou a už zase doručuje zásilky hned druhý den po podání, jak to od ní všichni očekáváme.

  • Objednávky přijaté ve všední den do 12:00 zabalíme a odešleme ještě v ten den, pokud nejsme zahlceni objednávkami z předchozích dní, což bývá vždy po víkendech, po svátcích apod. Objednávky přijaté po 12:00 vyřídíme hned v následujícím odesílacím termínu po přijetí. Samozřejmě vždycky platí, že se snažíme vyjít vstříc zákazníkům a pokud je to kapacitně možné, vyřizujeme jejich objednávky v nejkratším možném čase.
  • Pokud vám nevadí stavit se pro svoji zásilku na poště, například cestou z práce, ze školy apod. domů, objednávejte si raději "Balíkovnu" nebo "balík na poštu" než "balík do ruky". Balíkovnou nebo doručovací poštou nemusí být nutně ta, kterou máte ve své adrese, ale může to být kterákoliv Balíkovna či pošta na vaší cestě domů, např. v nákupním centru, u benzínky, v Sazka terminálu apod. Má to hned dvě výhody - zásilka dorazí na vybranou poštu zpravidla hned druhý den ráno po odeslání, kde v klidu počká na vaše odpolední vyzvednutí a navíc je to nejšetrnější způsob přepravy pro zabalený živý hmyz, kterému tím ušetříte půldenní útrapy při rozvozu poštovní dodávkou, zejména při extrémních zimních a letních teplotách.

  • Zhruba od půlky listopadu až do vánočních svátků jsou všichni přepravci balíkových zásilek, včetně České pošty, doslova zavaleni množstvím balíků s vánočními dárky. Počty přepravovaných balíků v tomto čase jsou několikanásobně větší, než bývá obvyklé během roku a v důsledku této zátěže běžně dochází k natahování doručovacích lhůt. U "Balíkovny", "balíků do ruky" a "balíků na poštu" je bohužel nutné počítat s tím, že místo obvyklého doručení následující den po podání je realita taková, že tyto balíky vám pošta může doručit až třetí, čtvrtý den po podání a někdy to může trvat i déle. Pokud chcete mít maximální jistotu, že vám pošta doručí objednaný živý hmyz najisto hned druhý den po podání, objednávejte si "balík do ruky (Expres)". Tato služba je sice dražší, než ostatní uvedené způsoby doručení, má ale na všech třídících uzlech a doručovacích cestách vždycky přednost před všemi ostatními zásilkami a pošta vám doručí váš balík na zvolenou adresu nejpozději do 14:00 hod následujícího dne po podání zásilky, včetně soboty.

  • V zimním období balíme vaše zásilky do termoizolačního obalu, abychom omezili možnost prochladnutí přepravovaného hmyzu a s tím spojenou možnou mortalitu v zásilce. Pokud ale poklesnou teploty pod cca 5°C, je nutné přiobjednat jeden nebo více výhřevných sáčků do vaší zásilky, v závislosti na počtu a druhu objednávaných položek. Nejvíce choulostiví na nízké teploty jsou cvrčci, hlavně mikrocvrčci, nejméně mouční červi. Pokud objednáváte jednu nebo dvě položky (krabičky), stačí jen jeden výhřevný sáček, který umístíme buď na jednu krabičku, nebo mezi dvě objednané krabičky. Úplně stejný princip platí i při zvyšování počtu položek (krabiček) v objednávce. Přehlednou tabulku s potřebným počtem výhřevných sáčků v závislosti na počtu objednávaných položek (krabiček) najdete pod tímto odkazem.

  • Pokud přesto v mrazivém zimním období dostanete zásilku s naším hmyzem a ten se nehýbe, jako by byl mrtvý, je pouze silně podchlazený a hibernuje. Přesypte ho z přepravní kartonové krabice do vašeho boxu tak, aby byl rozprostřený rovnoměrně po dně boxu v tenké vrstvě a umístěte ho blízko k radiátoru tak, aby byl vystaven teplotě cca 30 °C - pozor ať to nepřeženete a "neuvaříte" ho. Zhruba za dvě hodiny se hmyz prohřeje, ožije a bude se opět mít čile k světu. V takovém případě se může vyskytnout i částečná mortalita, neměla by ale být vyšší než přibližně 10 % zaslaného množství.

Další tipy a triky budeme do tohoto článku i nadále přidávat tak, jak je náš život v Broukárně a soužití s Českou poštou přináší...